چگونه با استفاده از آموزش آنلاین زبان موفق شویم؟
چه زمانی برای شروع آموزش زبان به کودکان خود شروع کنیم؟
آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دومین مطلب آزمایشی من
اولین مطالب آزمایشی من
شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

در این مقاله به نحوه آموزش زبان انگلیسی به مبتدیان خواهیم پرداخت. به دوران کودکی خود فکر کنید. حتما به خاطر می آورید وقتی یک فرد بزرگسال از شما چیزی می پرسید فقط دهانتان را باز می کردید (البته نه به نشانه بی ادبی) و به او خیره می شدید، سخنان آن شخص برای شما کاملا نا مفهوم بود! این دقیقاً همان احساسی است که مبتدیان ESL در یک کلاس زبان تجربه می کنند زمانیکه معلم شروع به صحبت می کند و آنها متوجه نمی شوند و فقط نگران می شوند و سکوت می کنند.

 

برای آموزش زبان انگلیسی به مبتدیان، شما با یک لوح سفید سر و کار دارید. در اولین جلسه آموزش به مبتدیان، بزرگسالان و …، باید سعی کنید ترس آنها را از بین ببرید. خودتان را جای آنها بگذارید- اگر یک غریبه شروع به صحبت کردن با یک زبان عجیب و غریب با شما کند و انتظار داشته باشد جوابش را بدهید، چه حسی خواهید داشت؟ این موقعیت عصبی کننده است.

 

بهترین روش یادگیری زبان در منزل از صفر (تحقیقات ۲۰۱۹ مجله Effortless)

چرا تدریس به مبتدیان سخت تر است؟

کار کردن با مبتدیان صفراز آنجا که هیچ دانش قبلی از زبان انگلیسی ندارند دشوارتر است. هیچ دانش خاصی ندارند گاهی اوقات حتی با الفبای انگلیسی، اعداد، عبارات رایجی مانند “Hello!” و “Goodbye!” هم آشنایی ندارند. آنها نمی دانند اسم یا صفت چیست یا چگونه می توان یک جمله یا سوال ساخت.

 

از طرف دیگر، گروه دیگری از مبتدیان هستند که به دلیل آشنایی که با زبان انگلیسی دارند فکر می کنند، انگلیسی بلدند. آنها ساعت های بی شماری را صرف مطالعه زبان کرده اند، اما نمی توانند یک مکالمه انگلیسی ساده با یک انگلیسی زبان بومی داشته باشند. این وظیفه شماست که سطح دانش زبان آموزان خود را بسنجید و مطالب آموزش زبان مبتدی برای بزرگسالان مناسب با سطح آنها را برایشان در نظر بگیرید.

 

۶ نکته برای شما

آیا در تلاش برای برنامه ریزی آموزش زبان انگلیسی به مبتدیان هستید؟ ۶ مرحله زیر برای آموزش زبان مبتدی برای بزرگسالان و نوجوانان هستند!

 

۱-ساده بگیرید

این یکی از مهمترین مراحل آموزش زبان انگلیسی به مبتدیان است. بسیاری از معلمان بیش از حد از زبان انگلیسی برای بیان دستورالعمل ها، تمجید و سایر بازخوردها استفاده می کنند. به عنوان مثال، گفتن: “You guys, now we’re going to look at a new structure today so let’s get those textbooks out” در یک کلاس مبتدی باعث می شود زبان آموزان احساس کنند شما از کره مریخ آمده اید.

 

بهتر است چیزی شبیه به این را امتحان کنید: “؟Take out your textbooks. Okay” و اگر در کشوری که شما در آن آموزش می دهید از نظر فرهنگی مناسب است، می توانید علامت OK را نشان دهید. حرکات بسیار مهم هستند و به مبتدیان کمک می کنند درک بهتری از حرف های شما داشته باشند. اگر در حال آموزش زبان انگلیسی به مبتدیان صفر هستید، این نکته زندگی شما را نجات خواهد داد.

 

۲- مطمئن شوید حرف های شما را درک می کنند

یکی از اشتباهات معمان تازه کار که به آموزش زبان انگلیسی می پردازند این است که، فرض می کنند زبان آموزان درس یا دستورالعمل های کلاس را درک می کنند. در اولین جلسه کار با مبتدیان، بزرگسالان یا کوکان، ممکن است زبان آموزان به شیوه آموزش غربی که در آن دانش آموزان در صورتی که سوالی داشته باشند دست خود را بالا می برند، عادت نداشته باشند.

 

آنها ممکن است از اینکه در مقابل کلاس سوالی بپرسند خجالت بکشند و ترجیح دهند سکوت کنند. برای تدریس زبان انگلیسی به مبتدیان، باید بتوانید زبان بدن زبان آموزان آنها را بخوانید و وقتی از آنها می پرسید متوجه شدید یا نه؟ از روی رفتارشان جواب واقعی را پیدا کنید.

 

۳- برای تمرین به آنها زمان لازم را بدهید

در کلاس های مبتدی ESL، شما نمی توانید انتظار داشته باشید که زبان آموزان فوراً مطالب را یاد بگیرند. شما باید مثال های زیادی ارائه دهید، و مطمئن شوید که درس را درک کرده اند سپس وقت کافی برای تمرین آنچه به آنها آموخته اید، را در اختیارشان قرار دهید.

 

برای آموزش زبان انگلیسی به مبتدیان، این به معنای مجبور کردن زبان آموزان به چندین بار گوش کردن و تکرار کردن ساختارها و انجام تمرین به صورت جداگانه یا با سایر زبان آموزان است. حتماً به آنها بگویید طبیعی است که در طول تمرین اشتباه کنند، و لازم نیست خود را تحت فشار قرار دهند.

 

۴- نمایش دهید، نگویید

یکی از روش های آموزش زبان انگلیسی به مبتدیان نشان دادن است. زبان آموزان می توانند با استفاده از نشانه های بصری آنچه که می خواهید به آنها بگویید، را بهتر درک کنند. در واقع نشان دادن بهتر از آموزش کلامی است.

 

بنابراین به جای گفتن “let’s learn the passive tense” سعی کنید با استفاده از مثال های واضح از ساختارهای زبان مورد نظر، تصاویر، نمایش های کوتاه و حرکات اغراق آمیز، اصول زبان انگلیسی را به آنها بیاموزید.

 

۵- همیشه زبان آموزان خود را تشویق کنید

این یکی دیگر از نکات مهم در آموزش انگلیسی به مبتدیان است. اگر کسی جواب نادرستی داد، فریاد نزنید: “You’re wrong!” هرگز وهرگز زبان آموزان را در مقابل بقیه خجالت زده نکنید. زیرا این رفتار شما می تواند او را از زبان انگلیسی برای همیشه متنفر کند. درعوض، سعی کنید با تشویق زبان آموزان خود، حتی وقتی اشتباه می کنند، فضای دوستانه ای در کلاس ایجاد کنید.

 

به عنوان مثال، هنگام آموزش زبان انگلیسی به مبتدیان، اگر زبان آموز کلمه را درست گفت اما فقط آن را اشتباه تلفظ کرد، در جواب چیزی مانند “Okay, good!” را بگویید و سپس کلمه را با تلفظ صحیح تکرار کنید تا هم زبان آموز را خجالت زده نکرده باشید و هم تلفظ درست را به بقیه کلاس یاد داده باشید.

 

۶- خسته کننده نباشید

آموزش انگلیسی به مبتدیان نباید مانند کشیدن دندان باشد. سعی کنید از بازی های مختلف استفاده کنید تا زبان آموزان را به تمرین و تولید زبان ترغیب کنید. همچنین برای تشویق آنها به یادگیری سعی کنید از روش ها و سرگرمی های مورد علاقه شان استفاده کنید به عنوان مثال، اگر آنها عاشق سلام کیتی هستند از گارفیلد استفاده نکنید!

 

هیچ چیز کسل کننده تر از اینکه از زبان آموزان بخواهید از روی کتاب درسی بخوانند و تمرین های پر از متن و بدون تصویر را انجام دهند وجود ندارد. در مورد نحوه تدریس زبان انگلیسی هیچ محدودیتی وجود ندارد: برای آشنایی با ایده های عالی که می توانند زبان آموزان شما را به درس جذب کنند، جستجو کنید.

معرفی بهترین کتاب های یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان

 

 

همان طور که قبلا به آن اشاره کردم بهترین کتاب همان است که شما احساس راحتی با آن دارید و از آن خوشتان می آید. تمام کتاب های انتشارات معروف جهان طبق استاندارد های آموزشی کتاب تولید می کنند و این طور نیست که بگوییم فلان کتاب غلط است و … هرکس هم به شما توصیه کند بر اساس ذوق و اشتیاق خودش به شما کتاب معرفی می کند.

 

 

 

ناشران بهترین کتاب فراگیری مهارت زبان انگلیسی برای بزرگسالان

شاید ناشران مختلفی در این زمینه باشند اما ما در این بخش به آن دست می پردازیم که در ایران کتاب دارند و به معرفی مهم ترین های آن ها بسنده می کنیم.

 

 

 

انتشارات Cambridge

انتشارات Oxford

انتشارات Pearson Longman

انتشارات Collins

انتشارات MacMillan

انتشارات National Geographic Learning

آموزش زبان انگلیسی با ۱۰۰ درس رایگان (صفر تا صد+جزوه)

در این مطلب با کمک ۱۰۰ درس رایگان مشابه متد پیمزلر و رزتا استون، ۱۰۰ درس بسیار رایج زبان انگلیسی را می توانید دانلود نمایید. این دروس شما را از سطح کاملا مبتدی تا سطح متوسط مهارت های شنیداری، مکالمه، خواندن و نوشتن پیش می برند. هم فایل صوتی و هم جزوه های پی دی اف موجود است.

 صد درس رایگان

این صفحه را در مرورگر خود بوکمارک یا ذخیره (bookmark) کنید چون هر چیزی برای یادگیری زبان انگلیسی نیاز دارید می توانید در همین صفحه دانلود نمایید

سوالات رایج کاربران

اگر هیچ زمینه ای از زبان ندارید حداقل روزانه ۱ تا نهایتا ۴ ساعت تمرین کنید تا در ۴ ماه به سطح متوسط برسید. بدون کلاس

منبع: چرب زبان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.