چگونه با استفاده از آموزش آنلاین زبان موفق شویم؟
چه زمانی برای شروع آموزش زبان به کودکان خود شروع کنیم؟
آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دومین مطلب آزمایشی من
اولین مطالب آزمایشی من
شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

چه زمانی برای شروع آموزش زبان به کودکان خود شروع کنیم؟

آیا می‌دانید بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی چه سنی است؟ این مسئله که کودکان مهارت‌های جدید را بسیار راحت‌تر و زودتر از سایرین یاد می‌گیرند به عنوان یک حقیقت برای همه پذیرفته شده است. اما به نظر شما چه سنی برای آموزش زبان انگلیسی جدید مناسب‌تر است؟

خبر خوب این است که محققان طی مطالعاتی موفق شده‌اند، بهترین سن یادگیری یک زبان جدید را تخمین بزنند.

یادگیری یک زبان جدید زمان می‌برد و نیاز به کسب مهارت و قاطعیت برای ادامه راه دارد. طی کردن این مسیر، ممکن است برای برخی از افراد ساده‌تر باشد.

اما در این میان، کودکان سریع‌تر از سایرین یک زبان جدید را یاد می‌گیرند و زودتر به آن مسلط می‌شوند در این حد که می‌توانند مانند زبان مادری‌شان آن زبان را صحبت کنند.

مطالعه‌ای جدید که توسط دانشگاه MIT در ایالات متحده آمریکا انجام شد، نشان می‌دهد که دوره‌ای بحرانی در طول زندگی هر فرد وجود دارد که پس از آن یادگیری یک مهارت جدید (به عنوان مثال یادگیری زبان دوم) سخت‌تر خواهد شد.

بهترین سن برای یادگیری زبان انگلیسی برای شما هم تبدیل به یک چالش شده؟ شما هم مانند هر پدر و مادری رویای این را در سر دارید که کودک دلبندتان به ۱۰ زبان دنیا مسلط باشد؟ یا برای او آینده‌ای در جایگاه یک دیپلمات کاملاً مسلط به زبان‌های مختلف، در عرصه‌های بین‌المللی تصور کرده‌اید و حال، هراس از آن دارید که خدایی نکرده فرزندتان در جوامع بین‌الملل موقع صحبت کردن به مشکل بر بخورد؟

 

احتمالا با خواندن این چند خط ابری از رویاها بالای سرتان ایجاد شده و کودک هنرمندتان را در حال سخنرانی در مسابقه Grammy Award به تصویر می‌کشد و خب به هر حال تسلط او بر زبان در آن مراسم، چندتایی تقدیر و تشکر و اینکه “آفرین بر پدر و مادر این بچه با این فرزند با استعدادشان” هم نسیب شما خواهد شد. رویایی شیرینی است نه؟

 

آفرین بر پدر و مادر این بچه با این فرزند با استعدادشان

چرا باید از سن ۳ یا ۴ سالگی شروع به آموزش زبان به فرزندتان کنید؟

دوره‌ای بود که اگر شما به عنوان والدین، با این استدلال که “۳ سالگی سن مناسب یادگیری است” شروع به آموزش زبان دوم به فرزندتان می‌کردید ممکن بود برای دیگران غیر قابل تصور باشد که چطور یک کودک ۳ یا ۴ ساله می‌تواند به زبان دیگری هم صحبت کند، آن هم در سنی که هنوز بر زبان مادری خود آن‌طور هم که باید مسلط نیست! اینجا بود که همه شما را را به چشم یک فرد غیرطبیعی می‌دیدند. هرچند امروزه، یافته‎های محققان نشان می‌دهد که این موضوع کاملاً متفاوت است.

 

توانایی ذاتی یادگیری در ۳ تا ۴ سال اول زندگی باعث می‌شود یادگیری زبان دوم بسیار آسان باشد.

 

مطالعاتی در دانشگاه هاروارد تأیید می‌کند که در صورت یادگیری زبان دوم در سنین پایین؛ خلاقیت، مهارت‌ تفکر انتقادی و انعطاف‌پذیری ذهن به طور قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. محققان معتقدند که سه سال اول زندگی، یک دوره حیاتی در زندگی کودک است و در این دوره، پایه‌های نگرش، تفکر و یادگیری هر شخص بنا گذاشته می‌شود به این مفهوم که کودکان توانایی ذاتی یادگیری را در این سنین دارند.

پژوهشگران در اسرائیل اظهار داشتند که احتمالاً شرکت‌‌کنندگان مسن‌تر از مهارت‌هایی بهره‌مند هستند که با فرا رسیدن بلوغ در آنها پدید می‌‌آید؛ مانند استراتژی‌های پیشرفته‌‌ی حل مسئله و تجربه‌‌ی زبان‌‌شناسی بیشتر. به‌عبارت دیگر، دانش‌آموزان بزرگ‌تر، از قبل چیزهای زیادی درمورد خودشان و جهان می‌دانند و می‌توانند از این دانش برای پردازش اطلاعات جدید استفاده کنند.

 

آنچه که کودکان در آن برتری دارند، یادگیری به‌‌صورت ضمنی است: گوش دادن به گویندگان بومی و تقلید از آن‌ها. اما این نوع یادگیری، نیاز به صرف زمان زیادی در میان گویندگان بومی دارد. در سال ۲۰۱۶، مرکز مسائل دوزبانگی یک گزارش داخلی را برای دولت اسکاتلند، درمورد آموزش دروس چینی در مدارس ابتدایی تهیه کرد. آن‌ها دریافتند که با هفته‌ای یک ساعت تدریس به بچه‌های پنج ساله، پیشرفت چندانی حاصل نخواهد شد؛ اما فقط یک نیم ساعت تدریس بیشتر در کنار حضور یک گوینده‌‌ی بومی، به کودکان کمک کرد که عناصری از زبان جدید را درک کنند که درک آن برای بزرگسالان سخت‌تر است؛ عناصری مانند لحن صدا.

 

همه‌‌ ما ذاتاً به‌صورت یک زبان‌شناس طبیعی به دنیا آمده‌‌ایم

ما در دوره‌‌ی نوزادی، تمامی ۶۰۰ صامت و ۲۰۰ مصوت ساختاری زبان‌‌های جهانی را تشخیص می‌دهیم. در سال اول، مغز ما شروع به تخصص یافتن در صداهایی می‌‌کند که اغلب می‌شنویم. در ابتدا، نوزادان با زبان مادری خود، پچ‌پچ می‌کنند. حتی لهجه‌‌ی گریه کردن نوزادان، نیز تقلیدی از گفتگوهایی است که قبلاً در رحم مادر شنیده‌‌اند. این تخصص یافتن، همچنین به معنای کنار گذاشتن مهارت‌هایی است که دیگر به آن‌ها نیاز نداریم. نوزادان ژاپنی به‌‌راحتی می‌توانند بین صداهای L و R تمایز قائل شوند؛ در حالیکه افراد بالغ ژاپنی در این مورد، با مشکل مواجه هستند.

 

13 تا از بهترین اپلیکیشنهای آموزش زبان برای فارسی زبانان (اندروید و آیفون)

یادگیری زبان انگلیسی اگر چه زمان بر است اما اگر منابع باکیفیتی انتخاب کنید، به کاری سرگرم کننده و فوق العاده جذاب تبدیل می شود. در این مطلب با کمک نظرات کاربران، پیشنهادات اساتید و تجربه چندین ساله، 13 تا از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی برای فارسی زبانان هم برای اندروید و هم ios را جهت دانلود رایگان به شما معرفی می کنیم.

اپلیکیشن زبان

قبل از هر چیز پیشنهاد می کنیم این مطلب را در مرورگر خود ذخیره کنید زیرا منابع رایگان و باکیفیت زیادی را می توانید از همینجا دانلود کنید!

یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول می کشد؟

این زبان نسبت به زبان های دیگری مثل چینی یا لهستانی که از زبان های سخت هستند، در درجه متوسط و حتی آسان قرار می گیرد.

اصولا یادگیری بعضی از زبان های خارجی برای ما فارسی زبانان سخت تر از کسانی است که زبان مادری متفاوتی دارند. بطور واضح، یادگیری زبان آلمانی برای انگلیسی زبانان بسیار راحت تر از ماست. چرا؟ چون بسیاری از ساختارهای گرامری و لغات مشابهی با آلمانی دارند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.